FAQ
Kundtjänst - frågor & svar
Erbjuder ni installationstjänst?
I dagsläget erbjuder vi inte någon installationstjänst. Vi har förhoppningar om att kunna erbjuda installationstjänst inom snar framtid.
Vad är leveranstiden?
Produkter som vi säljer i vår e-handel kan ha olika leveranstider. Vi strävar alltid att skriva ut leveranstiden på respektive produktsida. Om det finns flera tillval på en produkt, så kompletterar vi med leveransinfo i produkttexten.
Kan jag avbryta min order?
Vi kan dessvärre inte garantera att vi kan makulera din order. Detta beror helt på hur långt i proccessen som ordern har hanterats.
Kontakta vår kundservice så fort som möjligt och glöm inte att uppge ordernummer, så ska vi göra vårt yttersta för att hjälpa dig. Vi återkopplar alltid tillbaka till dig med en bekräftelse på om vi har lyckats att avboka ordern eller inte.
Kan jag lägga till eller ta bort en produkt i min beställning?
Kontakta vår kundservice så fort som möjligt och glöm inte att uppge ordernummer + vilken ändring som ska ske, så ska vi göra vårt yttersta för att hjälpa dig. Om ordern har leveransmarkerats så kan vi dessvärre inte göra några ändringar. Vi kommer att bekräfta tillbaka till dig.
Hur lång är garantitiden?
När det gäller garantitid så följer vi produkttillverkarens garantitider. För information om garantitid, se tillverkarens hemsida eller läs produktinformationen på produktsidan.
Hur köper jag en produkt som inte finns på er hemsida?
I de flesta fall kan vi beställa hem produkter som vi inte lagerför. Kontakta vår kundservice och skriv med artikelnummer och tillverkare, gärna med en länk till produkten, så vi tar in information om rätt produkt.
Så fort vi har fått leveranstid och pris, så kommer vi att återkoppla tillbaka till dig med mer information.
Varför har jag inte fått min orderbekräftelse?
Orderbekräftelsen skickas ut automatiskt av systemet till den e-postadressen som beställaren har uppgett. Kontrollera spamkorgen.
Har du uppgett felaktig mailadress kontakta vår kundservice och maila in dina uppgifter så ska vi titta i systemet om vi ser Er beställning och maila ut en kopia på orderbekräftelsen.
Hur mycket kostar returfrakten?
Returfrakten varierar beroende på produkt, postnummer och vikt. Modernahuset.se bekostar inga returer. Du som kund står alltid för returfrakten. Priserna nedan är endast riktlinjer och inte några fastställda priser. Den exakta kostnaden kommer att meddelas till dig som kund, innan du påbörjar returen.
Returfrakt med ombudpaket
0-10 kg, Pris: 150-350 kronor
10-20 kg, Pris: 351-550 kronor
Returfrakt skrymmande- och tyngre varor (paket/pall hämtning tomtgräns)
Pris: 551-5.000 kronor
Pris baseras på godsvikt, postnummer och typ av vara (5 000:- avser främst spabad ej swimspa).
Jag har gjort en retur. När sker återbetalningen?
En återbetalning sker inom fjorton (14) dagar, vanligtvis inom 5 dagar, från det att Modernahuset.se tog emot returen och att varan är i godkänt skick. När en återbetalning har skett får du en bekräftelse, via mail, på detta genom Svea.
Jag har bokat hantverkare. Hur lång tid innan behöver jag beställa mina varor?
Vi rekommenderar våra kunder att följa vår trestegsmodell, för att undvika ev. problem som kan uppstå.
- Beställ din vara.
- Inspektera att du fått rätt vara, kontrollera mängd, färg samt yta (matt/blankt) och att inga skador uppkommit under transporten, så att varan är användbar. Om allt är OK kan du gå vidare till steg 3.
- Nu kan du boka din hantverkare.
Alla varor var inte med i leveransen. Var är resten och när kommer dom?
Troligtvis har du beställt produkter från olika leverantörer eller varumärken. De kommer att levereras vid olika tillfällen. Detta för att produkterna skickas från respektive leverantörs centrallager. En avisering per delleverans kommer att ske.